Scribere scribendo, dicendo dicere disces...


Blog de l'escriptor ENRIC SANÇ (pseudònim literari d'Enric Sanz Hernández). Poeta i professor de la Conselleria d'Educació de la Generalitat Valenciana. Llicenciat en Economia per la Universitat de València, l'École de Commerce du Solvay i l'Université Libre de Bruxelles. Diplomat especialitzat en Cultura, Lectura i Literatura per a Infants i Joves per l'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de la Universitat de València. (Més info a la biografia).

diumenge, 10 de maig del 2020

Ponç Pons i Enric Sanç

Amb Ponç Pons a la Biblioteca d'Alaior (Menorca), any 2014. 

"Estimat Enric:

Moltíssimes gràcies per la teva generosa ressenya que m'han enviat des de la Biblioteca. Em va alegrar molt conèixer-te personalment i després que em vas regalar els teus llibres: "El plany de les lletres ferides" i "Les hores concèntriques", me'ls vaig endur a la cabana de Sa Figuera Verda que és on, enmig del camp i envoltat d'animals, solc llegir i escriure amb més interès i atenció. Allà me'n duc els llibres més estimats i els teus encara hi són. Em van agradar molt.

El primer em va sorprendre pel desplegament formal que hi fas, per la riquesa mètrica de ritmes que hi demostres. Hi ha versos contundents, lapidaris, i que podrien servir de citació. Del segon, (els tenc allà, a la cabana, i ara sóc a ca nostra, parlo de memòria) em van encantar els haikús.

En general i en conjunt, la teva poesia m'ha semblat molt neta, clara, sense falsos aditaments ni conservants artificials, molt autèntica i formalment molt treballada, amb alguns tocs d'ironia, però sempre de profunda, intensa passió literària. Hi combines perfectament els ressons més populars amb les mostres de la més elevada poesia. Fins i tot, en molts de casos, fas que les paraules tenguin gust, color, i en molts poemes, sota una aparent senzillesa, es nota un rerefons de païdes i assumides bones lectures.

Sobretot, hi vaig notar un gran amor a la llengua i a la terra que es demostra especialment en els poemes més compromesos. Em va sorprendre i agradar llegir-te perquè vaig veure que el llegat dels grans Ausiàs March i Vicent Andrés Estellés té continuïtat i amb la teva veu clara i potent el futur de la nostra nova poesia està assegurat.

Et felicito ben sincerament i t'animo a continuar perquè a escriure se n'aprèn llegint, però sobretot corregint, i la millor forma de teoria és la pràctica. En aquesta feina nostra de poeta no s'arriba mai i s'hi comença sempre. Tu has començat amb molta força i empenta, amb bells poemes d'una plena maduresa, i s'hi continues així crec que seràs (de fet, ja ho ets) un Poeta amb majúscula. Gràcies per la teva ressenya. I ENHORABONA pels teus llibres!

Una abraçada menorquina."
PONÇ PONS
Alaior (Menorca), 5 d’agost de 2014

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Elogi del no-res